Magnet måndag

Kom till sjukhuset vid halv och blev uppropade ganska snabbt. Fick byta om till en jätte sexig sjukhusrock(den här gången hade den i alla fall knappar). Sen var det in i undersökningsrummet och det var kudde underknäna, kuddar bervid huvudet, mix megapol i hörlurar, nål i armen, klämmboll i handen om jag ville någont, pulsmätare på fingret och till sist galler/antenn över huvudet. Sedan bar det av inte i tuneln. Jag visste att det skulle vara trångt men inte såå trångt och jag visste att det skulle låta högt men inte såå högt.
Det var riktigt cellskräckstrångt men det gick riktigt bra. Första bildserien skulle ta ca 20s. och det lät faktiskt riktigt högt. I ca 25 minuter efter det var det 3 minuters serier och sedan var det dags för kontrast i armen och lite senare fler bilder. När jag var klar skyndade jag mig till ombyteshytten och såg att jag hade värsta knullrufset i håret efter att ha legat ner. Bad mamma fixa en tofs för att jag fortfarande hade en nål i armen och inte kunde böja så mycket. Efter typ 20min. kom en sköterska och tog ut nålen och talade om va min läkare heter(ojoj, sånt kan ju vara bra att veta). Så nu väntar jag på svar och hoppas att allt är bra att allt var et misstag och jag inte har något att oroa mig för.

Stannade på ikea på vägen hem också. Blev lite småsaker.

Ska till syrran nu. Cityakuten och myys som vanligt!

Det kanske är som hon säger, När jag var i din ålder var jag mycket i skolan(mm, visst) därför blev jag lärare. Du är mycket på sjukhus därför blir du läkare.

That's it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback