Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också jättebra)

Jag måste erkänna, Martina Haag är sedan tidigar en stor favorit hos mig. Jag älskar hennes krönikor och den vardagshumor som alltid finns inbakad i dem. Så är fallet i filmen också. Den är rolig och känns så otroligt spontan. Hela tiden infinner sig känslan av mysig soffa inne på biografen tillsammans med hjärtliga skratt från publiken som varierade i ålder.
Jag måste lite skamset erkänna att jag inte läst boken, som faktiskt är hennes enda roman men den var faktiskt utlånad på biblioteket så jag får ursäkta mig med det.
I det stora hela var filmen otroligt bra men resan till Wien känns lite onödig, fast den var ganska romantisk. Att Ingemar Bergman är död är något jag reflekterade över men det är inte stötande på något sätt eftersom Bergman framställs som den "store", vilket han också var.
8 av 10 


Kommentarer
Postat av: Fucking Nykvist

Haha, den "store".
Gutt att dom kommer som nått jävla patrask!!

Postat av: Therese

Trevligt att höra att filmen är bra, för boken (som jag kommit halvvägs i) är iallafall det :)

2007-08-27 @ 22:35:26
URL: http://terees.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback