Skoliosoperation

Har suttit här och försök skriva ihop ett vettigt inlägg om idag men jag måste säga att det är svårt. Det är som att det blir mer verkligt när jag skriver ner det.
Idag var jag på röntgen och ortopeden i Kalmar. Som vanligt fick jag en mycket tunn sexig rock storlek unisex XXXL fast jag kom på ett knep den här gången för att få den att sitta fast, yey för mig.
När jag var uppe på ortopeden fick jag träffa en ny läkare, ingen aning varför men jag antar att man inte får välja sin ortoped.
Han klickade upp bilderna på datorn och jag fick se skillnaden från i höstas. Det hade ökat från 31grader till 52grader på 9månader! Vilket är mycket och det syntes, definitivt. Han sa att han skulle skriva en remiss till Linköping och att om jag hade några frågor skulle han försöka besvara dem men att de i Linköping antagligen skulle kunna göra det bättre. Han sa att de antagligen skulle råda mig till att opereras. Så jag fick reda på att det inte är nått hinder för mig att hoppa bungy jump men att jag inte kan göra det efter operationen så jag får väl passa på nu.
Så här vet jag inte riktigt vad jag känner. På ett sätt är jag skälvklart både arg, ledsen och uppgiven men samtidigt är jag glad och det känns bra att det görs något åt det. Ja, undra hur det känns imorgon när jag får smälta dagens händelser.

Jag har lagt till en ny kategori, skolios där jag tänker skriva om ja, skolios helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Mattlan

Varför fick du inte korsett när du hade 31 grader för? Gränsen är ju 25!
Har också en sådan kategori, fast har inte skrivit så mycket. Får bli mer senare.
Konstigt att du inte har samma ortoped, jag har alltid samma. Var bor du? Jag vet att i gbgs-området har man inte samma.
Ha det jättebra!!!

Postat av: Mattlan

Känner du till skoliosforumet?
http://cohrs.web.surftown.se/skolios/forum/index.php

2007-06-08 @ 16:13:39
URL: http://mattlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback