Öppen 4

Igår var det tävlingsdags igen och bussen hämtade upp mig i Glahytt. Hela bussen var fylld med massa viljanlöpare och jag var förvånad över att det fanns så många barn typ i åldern 10-12 men det fanns det isst. Kunde inte namnet på hälften som ville diskutera vägval i U2 med mig efter tävlingen men jag lär mig nog så småningom.
Det var faktiskt första gången jag sprang en öppen klass. Har bara sprungit U-klass när jag var yngre men har alltid varit föranmäld då. Så jag måste säg att jag hade brist på rutin. Jag glömde pinnen när jag skulle anmäla mig och jag valde öppen 4. Jag borde verligen valt öppen 5 eller t.o.m öppen 7. Öppen 4 var lätt som en U 1 och jag hjälpte Elin som var ny till första kontrollen vid min start innan jag kunde fortsätta min bana. Kuperat som det var, trots att 3 utav mina 6 kontrollen (hör och häpna) satt i stigförgreningar så med min superform *host* gick det otroligt sakta. Men som sagt var det väldigt kuperat.
Tillslut blev jag 14 av 31, 1 sekund från 13platsen, slagen av nån jävla Tommy. (Jag skulle inte stannat och hjälpt D10tjejer) Aja, jag antar att det är sånt man får räkna med när man springer öppen klass på sydsvenskahöglandet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback