Uppdatering för min uselhet

Jag har varit otroligt upptagen den här veckan för att vara jag så jag har inte haft tid att blogga men här kommer en uppdatering på de senaste dagarna.

Måndag:
Jag biter av en bit av min tand genom att tugga på en gaffell. JAg får panik ringer till mamma som fixar en tid hos tandläkaren som fixar till det även om det känns konstigt.

Tisdag:
Vi är på studiebesök på reningsverket och det luktar förfärligt. Jag undrar varför jag är där mer än en gång kan jag ju säga. Sen buss till Oskarshamn för gå på viljans ungdomsträning. Ja, det skulle vara utexaminering, vilket var lite svårt för mig eftersom jag bara varit på typ en ungdomsträning i vår. Trots allt blev jag skuggad av Tony som pratar gotlänska och jag börjar prata så också. Dock är det inte som med stockholmskan utan kag störde mig på det jätte mycket och försökte förmå mig själv att prata normalt.
Jo, det gick väl sådär, Gjorde ett parallell fel i början och tappade mycket men det berodde dels på att stigarna var lite felritade sedan de gjorde om slingorna runt stugan. Det var fullt med taggtråd i skogen också, jag stannade upp och märkte att jag satt fast och att det satt fast taggtråd i min höft. Det var bara att lossa taggtråden och springa vidare.

Onsdag:
Var "idag" så passade på att sova ut. Tog bussen till Oskarshamn och vem satt på samma buss om inte LUDDA! Jag blir helt paff och stirrar ner i marken när jag går förbi och hoppas på att hon inte såg mig trots att hon gjorde det och kastade arga blicker på mig under hela färden.
Sen drog jag ut på stan en liten stund. Köpte ett rött skärp till som var mycket snyggare än det andra som jag köpte sist, ett par svarta halvlånga byxor och lite annat smått och gott.
Köpte en god rostbiff/mozzarella baguett på coffehouse och käkade den på pappas jobb samtidigt som jag drack wiener melanch(stavas det så?) och satte mig i ett konferensrum och gjorde mitt SO arbete som borde ha varit klart för länge sen.
Vi hemtade mamma och stack till brosan för att byta om, skulle ju springa herrgårdsstaffetten.
Själva stafetten gick hyfsat, jag sprang sista och jag vet inte vad vi kom än men så illa gick det inte.

Torsdag:
Fick nycklen till mitt rum i Växjö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback