16 dagar kvar

Det känns konstigt att säga det. Det känns konstigt att tänka det. Fast det är sant. Det är 16 dagar kvar tills inskrivningsdagen. 17 dagar kvar tills operationsdagen. Det är kort tid kvar. Nedräkningen har börjat för länge sedan. Varför känns allt så overkligt fortfarande? Jag berättar och operationen. Folk frågar om operationen. Jag svara på folks frågor om operationen. Trots allt prat och allt jag måste berätta kan jag fortfarande inte greppa det. Ännu mindre kan jag få folk i min närhet att greppa det. Att allt inte kommer att vara som vanligt ett tag framöver. Att jag förmodligen inte kommer att vara som vanligt ett tag framöver. Folk förstår inte att det är ett stort ingrepp. Det ska inte operera bort min blindtarm eller halsmandlar. De här människorna ska bokstavligt borra hål i min ryggrad och sätta in krockar i min ryggmärgskanal. Sedan ska de ändra min kroppsform till tvärtom vad min kropp har velat de senaste 16 åren. Eller 16år kanske är överdrivet. Jag kan inte förneka att det är det första och sista jag tänker på varje dag. 

Kommentarer
Postat av: Simon

tufft?
se det från den ljusa sidan, din rygg mår väl jävligt bra efter rehab

Postat av: Cederbarr

jag kan bara önska dig lycka till, och hoppas att allt kommer gå bra. Verkligen läskigt med ryggraden, men å andra sidan kommer du kanske tillochmed vara rakare än mig när du är klar ;) (25 grader). Är mycket tacksam för att jag slipper det du ska gå igenom.

2008-02-02 @ 19:24:19
URL: http://cederbarr.blogg.se/
Postat av: Frida C

det kommer att gå suuuuuper. När du gick in i det så här i detalj så lätt det faktiskt lite halv creepy! Hoppas du får en snygg läkare eller i alla fall en het sjukskötare ;)
Lycka till!!!

2008-02-10 @ 00:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback