Om att åka buss 2.

Jag förstår egentligen inte varför jag åker buss. För att klargöra detta villa jag delge er vad som hände imorse.

Jag kände mig ovanligt slö och jagsomnarnärsomhelstomigen pigg och utvilad imorse. Därför tog jag tillfället i akt att bege mig till skolan tidigare än vanligt. Bussen gick ungefär vid tidpunkten jag var redo för avfär och därför tog jag cyklen istället. Det har inte hänt på ett ganska bra tag. Tror ni inte att bussjävlen åker förbi mig vid min hållplats?!? Jo, det gjorde den.(Notera att jag svarade på min egna hängande fråga) Vid hållplatsen efter genskjuter jag bussen igen och kör faktiskt framför den trots att jag cyklat extra sakta för att undvika denna förnedring. Väl inne i stan ser jag åter igen min buss passera vägen farmför mig.

Det enda jag kan konstatera är att det går snabare att cykla till skolan och jag har sparat 8kr. Jag var här tidigt även om mina öron var rödare än vanligt. Jag måste cykla hem i uppförsbacke.

Kommentarer
Postat av: Andorra!

Bussresa?!?

Postat av: Andorra!

Jag vill bestämt minnas att kortet är taget i nian på vägen till Stockholm (dvs musikalresan).

2008-02-12 @ 09:48:29
URL: http://andreus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback